KAB
KAB - Bygge- og Boligadministration, som er vores administrationsselskab, varetager en række administrative og økonomiske funktioner for Hvidovre Boligselskab, herunder:
Husleje og betaling
KAB sørger for opkrævning af husleje, aconto og øvrige boligudgifter. Herunder administreres betalingsservice, restancehåndtering samt ændringer i kontooplysninger.
Har du spørgsmål til din husleje, betalingsservice eller ønsker at ændre kontooplysninger, kan du kontakte KAB’s økonomiafdeling.
Ind- og fraflytning
De administrative dele af ind- og fraflytning varetages af KAB, herunder lejekontrakter, depositum samt den økonomiske afregning i forbindelse med fraflytning.
Praktiske spørgsmål om istandsættelser og aflevering af bolig klares i samarbejde med ejendomskontoret.
Energi og forbrug
KAB står for den administrative håndtering af forbrugsdata, herunder registrering og afregning af forbrug vedrørende varme, vand og el.
Forbrugsoplysninger indgår som en del af huslejeopkrævningen og kan desuden tilgås via KAB’s digitale selvbetjeningsløsninger Mit KAB.
Lokalt kan du få hjælp til opfølgning på forbrug samt tekniske spørgsmål i samarbejde med ejendomskontoret.
Regnskab og budget
KAB udarbejder afdelingens budget og årsregnskab i samarbejde med afdelingsbestyrelsen og sikrer korrekt økonomistyring i henhold til gældende regler for almene boliger.
Alle beboere får indsigt i de økonomiske forhold gennem beboermøder og det årlige budgetmateriale.
Klager og rådgivning
Hvis der opstår uoverensstemmelser, som ikke kan løses lokalt, kan KAB hjælpe med rådgivning og sagsbehandling.
Udlejning og ventelister
KAB står for udlejning af ledige boliger, administration af ventelister samt behandling af interne flytninger og boligbytte.
Oplysninger om ventetider og kriterier findes på kab-bolig.dk